خبر هایی در مورد خمام
نوشته شده توسط : nima va reza

مديركل راه و ترابري گيلان از بهره‌برداري پروژه پل روگذر خمام رشت تا يك ماه آينده خبر داد.

سبحان‌الله عليپور امروز در گفت‌وگو با فارس  خبر افتتاح يكي از پروژه‌هاي قديمي گيلان در خمام را اعلام كرد.
وي افزود: ظرف 20 روز ديگر بحث روشنايي پروژه مهم پل روگذر خمام انجام مي‌شود و اين پروژه در يك ماه آينده به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.
عليپور ساخت اين پل را به استناد اسناد موجود و طبق درخواست‌هاي مسئولان وقت منطقه خمام عنوان كرد و اظهار داشت: طبق اين درخواست مطالعه احداث آن صورت گرفت و مشاور منطقه مذكور را براي ساخت انتخاب كرد.
وي با اشاره به ميزان اعتبار هزينه شده براي ساخت پل روگذر خمام تصريح كرد: براي اين پل 5/3 ميليارد تومان هزينه شده است.
مديركل راه و ترابري گيلان با بيان اينكه وزارت راه در استان‌ها مسئوليت‌هاي مهمي دارد، خاطرنشان كرد: علاوه بر بخش‌هاي حمل و نقل جاده‌اي، هوايي، ريلي و دريايي؛ هواشناسي و آزمايشگاه مكانيك خاك نيز جزو وظايف وزارت راه محسوب مي‌شود.
عليپور زير مجموعه وزارت راه و ترابري را در بخش زيرساخت‌ها و اداري بسيار پر تلاش خواند و گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت در بخش زيرساخت‌ها پروژه‌هايي را در دست اجرا دارد.
وي ادامه داد: اداره كل بنادر و دريانوردي استان نيز در بحث ساخت اسكله پروژه‌هاي بزرگي براي اجرا دارد و هواشناسي گيلان علاوه بر تجهيزات روز، داراي سايت مهمي است.
مديركل راه و ترابري گيلان با بيان اينكه پروژه‌هاي بزرگي در بخش راه‌هاي استان در دست اجرا وجود دارد، خاطرنشان كرد: در بخش احداث راه و راهداري همكاران ما فعاليت‌هاي خوبي براي اجرا دارند.
مديركل راه و ترابري گيلان راه‌هاي موجود در استان را 11 هزار و 550 كيلومتر عنوان كرد و افزود: در مجموع براي نگهداري اين راه‌ها به اعتباري بالغ بر 170 ميليارد تومان نياز داريم در حالي كه اعتبار سالانه راه و ترابري استان بسيار كمتر از اين رقم است.
عليپور حفظ و نگهداري راه‌هاي موجود استان را با كمك و تلاش كاركنان راه و ترابري ذكر كرد و گفت: سال گذشته همكاران راه و ترابري در شب‌هاي سرد زمستان گردنه‌ها و محورهاي برفگير جاده‌هاي استان را باز نگه داشتند و با توجه به بارش برف‌هاي سنگين در محورهاي كوهستاني هيچ راهي بسته نشد.
وي افتتاح 184 پروژه راه در هفته دولت و 144 پروژه در دهه فجر سال گذشته را از اقدام‌هاي اين اداره ذكر كرد.

 

شهرداري خمام و تراكتورسازي به‌ليگ دسته دوم فوتبال باشگاههاي كشور راه يافتند

مسابقات فوتبال نوجوانان باشگاههاي شمالغرب كشور در اردبيل با صعود دو تيم شهرداري خمام و تراكتورسازي تبريز به پايان رسيد. 
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني استان اردبيل، دراين رقابتها كه به مدت سه روز در ورزشگاه تختي شهرستان نير برگزار شد، چهار تيم شهرداري خمام، تراكتورسازي تبريز، پيام شاهين قزوين و مپاكو اردبيل حضور داشتند. 
در پايان اين مسابقات كه بصورت دوره‌اي برگزار شد، تيم شهرداري خمام با پنج امتياز و گل زده بيشتر در رده اول و تراكتورسازي تبريز با همان امتياز و گل زده كمتر در مكان دوم قرار گرفته و جواز حضور در ليگ فوتبال دسته دوم نوجوانان باشگاههاي كشور را كسب كردند. 
تيم‌هاي پيام قزوين و مپاكو اردبيل از صعود به ليگ دسته دوم باشگاههاي كشور بازماندند.

 

 

 افتتاح مدرسه هوشمند در منطقه خمام

    مراسم افتتاح مدرسه هوشمند در دبیرستان دخترانه "مهرک فرجی" منطقه خمام برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پانا، این مدرسه در سال گذشته توسط خیر نیکوکار "دکتر محمدرضا فرجی"که مقیم آمریکا می باشد ساخته شده بود، با همت رئیس اداره آموزش و پرورش ، مسئولین مربوطه مجهز به امکانات هوشمند شد. 

این امکانات شامل ، اتصال به شبکه اینترنت و شبکه مدارس هوشمند، وب سایت مجهز مدرسه، آزمونهای آنلاین کشوری، ثبت اطلاعات کارکنان و پرسنل مدرسه در سایت، آلبوم تصاویر مراسم و مکانهای مختلف مدرسه بر روی سایت و... شد. 

در پایان مراسم بازدیدکنندگان پس از بازدید از طرح هوشمند شدن کلاسهای درس، آزمایشگاه و کتابخانه در جمع دانش آموزان قرار گرفتند تا رونمایی از تمبر دبیرستان "دکتر مهرک فرجی "که با پیام تلفنی مهندس" محمدرضا فرجی" از آمریکا صورت گرفته بود، بازدید و امضا کنند.
 
لازم به ذکر است در این مراسم خانواده های معظم شهدا ، مسئولین استان و ادارات منطقه ، امام جمعه ، بخشدار، رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه ، اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس منطقه ، اعضای شوراهای اسلامی و فرهنگیان در جمع دانش آموزان این دبیرستان حضور داشتند.

 

استاندار گيلان: پل غير همسطح خمام دهه فجر به بهره برداري مي رسد
 
بزرگنمایی:  

 

خبرگزاري آريا - جلسه بررسي مصوبات سفرهيأت دولت در شهرستان رشت برياست مهندس قهرماني چابك درمحل بخشداري خمام برگزار شد .

به گزارش خبرگزاري آريا از رشت استاندار گيلان در اين جلسه گفت: 224 پروژه در قالب مصوبات سفر اول و دوم شهرستان رشت با هدف توسعه و آباداني به تصويب هئيت دولت رسيده است و انشاء ا... با بهره برداري از اين پروژه ها نتايج مفيدو مثبتي را در راستاي رضايت مردم به همراه داشته باشد .

وي اضافه كرد : براي تحقق مصوبات سفر و بهره برداري از پروژه ها راه سخت و پرتلاشي را در پيش رو داريم ، سرعت عمل خوب ، مداومت و حضور مستمر و دائمي مديران دستگاههاي اجرايي در روند پيشرفت فيزيكي پروژه هاي بسيار مؤثر است كه اين نكته از شاخص هاي ارزيابي و ارزشيابي عملكرد مديران استاني بحساب مي آيد .

وي افزود : نيازمند تلاش مضاعفي هستيم ، با سماجت و تلاش مداوم پي گيريهاي مصوبات سفر به نتيجه خواهد رسيد و باتوجه به اينكه همه استانهاي كشور نيز چنين مصوباتي دارند ، مديران مرتبط با مصوبات سفر ، امور استاني خود را به معاونين دستگاه خود سپرده و در راستاي محقق شدن مصوبات سفر دائم با وزارتخانه مطبوع خود در ارتباط باشند .

استاندار گيلان در همين رابطه از اعزام بازرس به ادارات كل استان خبرداده و گفتند : تأكيد ما برپيگيري امور مصوبات سفر و اجرايي شدن پروژه ها بوده و از اينرو از امروز نماينده اينجانب بصورت ناگهاني و سرزده به كليه دستگاههاي اجرايي استان رجوع كرده و خود اينجانب نيز همينگونه عمل خواهم كرد و پي گيري مصوبات سفر و نحوه عملكرد دستگاه اجرايي ارزيابي و ارزشيابي مي شود و ما نبايد بگذاريم كه طول اجرايي شدن پروژه ها زياده شده و در زمان مقرر تمامي پروژه هاي مصوبات بايد به بهره برداري برسد .

استاندار در ادامه سخنان خود از تخليه نخاله هاي ساختماني ، صنعتي در مسير محورهاي مواصلاتي بين شهري در سراسر استان انتقاد كرده و افزودند : كليه فرمانداران و بخشداران با همكاري كليه ادارات و نيروهاي انتظامي از تخليه نخاله هاي ساختماني و غيره در جاده هاي بين دو شهر و حواشي شهرها و بويژه در محدوده شهري با عناصر فرصت طلب و قانون شكن برخورد نمايند .

وي در همين رابطه گفتند : تخليه نخاله هاي ساختماني و ساير زباله ها سلامت ، نظافت و زيبايي شهر ما را باتوجه به گردشگر پذيربودن استان به خطرمي اندازد و لذا شهرداريها بايد با كسانيكه با وانت و كمپرسي ، كناره جاده ها ، جنگل ها ، حواشي رودخانه ها را با ريختن اين نخاله ها آلوده مي كنند طبق قانون برخورد كرده و متخلفين را مورد پيگيرد قانوني قرار دهند و با اين عمل حقوق شهروندان رعايت شده و چهره زيباي شهرها نيز حفظ شود .

استاندار گيلان در بخش ديگرسخنان خود به پروژه هاي مطالعه و اجراي اردوگاه دانش آموزي خشكبيجار ، كمك به تكميل توسعه و تجهيز نمايشگاه بين المللي استان در رشت ، ايجاد پايانه صادراتي محصولات كشاورزي ، احداث و تجهيز آزمايشگاه و مركز تشخيص بيماري آبزيان ، بهره برداري از پارك تفريحي 7 هكتاري چمارسرا با حفظ كاربري موجود آن ، تأمين اعتبار براي پروژه بزرگراه امامزاده هاشم (ع) – انزلي به عنوان كنار گذر شرقي شهر رشت بطول 60 كيلومتر ، تكميل تقاطعات وچهار خطه كردن محور سراوان – فومن – پونل ، نهايي شدن و بهره برداري از آزاد راه رشت – قزوين و عمليات اجرايي قطعه 11 كيلومتر ي حد فاصل رودبار – منجيل در اين آزاد راه ، بررسي احداث كمربندي بخش خمام به آقاسيد شريف ، مطالعه و توسعه ظرفيت استاديوم سردار جنگل رشت از 15000 نفر به 25000 نفر ، احداث و تجهيز آزمايشگاه مرجع كنترل كيفيت   فرآورده هاي ساختماني در رشت ، طراحي و آماده سازي  و واگذاري 700 هكتار از اراضي شركت سفيدرود جهت توسعه شهركهاي صنعتي استان (رشت ) ، بررسي نحوه اختصاص كمك مالي دولت جهت احداث تصفيه خانه پساب صنعتي و فاضلاب انساني شهرصنعتي رشت ، جابجايي انبار نفت و مطالعه تأمين آب شهرهاي سنگر و كوچصفهان از سد سنگر را در راستاي اجراي مصوبات مهم سفر شهرستان رشت مطرح كرده و اجراي دقيق و سريع اين مصوبات را خواستار شد و گفت : اين فعاليت ها بايد در رأس برنامه هاي كاري مديران قرار گيرد و بررسي روند پيشرفت پروژه هاي بطور مستمر جهت پيگيري به ستاد مصوبات سفر استانداري گزارش شود .

مهندس قهرماني چابك از افتتاح و بهره برداري از پل ورودي شهر خمام در دهه فجر امسال (1388) خبرداده گفتند : تكميل و تسريع پل غير همسطح خمام و افتتاح و بهره برداري آن را به مسئولين راه و ترابري استان تأكيد شده و بزودي شاهد بهره برداري اين پروژه خواهيم بود و در مسير انتهاي كمربندي خمام بطرف حسن رود نيزدرجهت تسهيل ترافيك ميدان احداث شد .

استاندار با تأكيد به اين موضوع كه بحث مصوبات سفر بحث اصلي ما در استان است گفتند : مسئول تحقق مصوبات سفر خود دستگاه اجرايي است و در هرجا كه نياز به كمك داشتند مي توانيم مذاكرات و گفتگوها رابصورت مشترك با وزارتخانه هاي آنان داشته باشيم .

وي همچنين فرارسيدن فصل سرما و زمستان و آمادگي كليه دستگاهها اجرايي استان را خواستار شده و نحوه مواجه با بلاياي طبيعي و رفع مشكلات مردم را گوشزد نمودند .

در ادامه اين جلسه آقازاده نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در خصوص برآوري ، انجام و تعيين تكليف زمانبندي اجراي پروژه هاي مصوبات سفر ، اعتبار و نرخ پروژه ها ، توزيع عادلانه خدمات در كليه بخش ها و شهرها ، ضرورت حل مشكلات بصورت ضروري و حراست و حفاظت از محيط زيست استان نكاتي را بيان كردند .

تأميني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه اين جلسه روند پيشرفت پروژهاي مصوبات سفر استان را مثبت ارزيابي كرده و افزودند : رفع مشكل پروژه مطالعه تأمين آب شهرهاي سنگر و كوچصفهان از سد سنگر توسط آبفاي روستايي و شهري و آب منطقه اي استان را خواستار شدند .

وي در ادامه خواستار احداث ميدان در مسير انتهاي كمربندي خمام به طرف حسن رود شدند كه احداث اين ميدان مي تواند جلوي بسياري از تصادفات جاده اي اين منطقه را بگيرد .

عظمتي فرماندار رشت نيز در اين جلسه گفت : درراستاي پروژه هاي سفر هئيت دولت در شهرستان رشت اقدامات خوبي داشته ايم و ميانگين پيشرفت پروژه ها 52 درصد بوده و كلا" 32 درصد پروژه هاي سفر درسطح شهرستان رشت به مرحله افتتاح و بهره برداري رسيده است .

وي در خصوص كندي بعضي از پروژه هاي باقي مانده به بحث تبصره 32 در معاونت راهبردي رياست جمهوري اشاره كرده و گفتند : اگر اعتبارات پروژه ها تصويب شود تسريع اجراي پروژه ها سرعت مي گيرد .

عظمتي اضافه كرد : جهادكشاورزي با 44 پروژه با 56 در صد ، گردشگري با 24 پروژه و 54 درصد ، بهداشت و درمان با 18 پروژه و 88 درصد پيشرفت فيزيكي بيشترين پروژه هاي مصوبات سفر را در حوزه شهرستان رشت به خود اختصاص داده اند .

گفتني است : استاندار گيلان و مديران استاني و شهرستاني در پايان اين جلسه از طرحهاي عمراني در حال اجراي شهرستان رشت و بخش خمام از قبيل : مجتمع مسكوني 262 واحدي خوش اندوخته خمام ، پل شيجان رود در داخل شهر خمام ، پل غير همسطح كمربندي خمام و محل احداث ميدان در انتهاي كمربندي خمام بطرف حسن رود را بازديد نمودند .




:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 17 / 6 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: